lauantai 4. tammikuuta 2020

Uusi vuosi on teemavuosi

Loppuvuosi mennä surahti ja yhtäkkiä sitä vaan huomaa, että on joulu ja joulun jälkeen vuoden vaihde tuli vauhdilla.


Mietiskelin, miten tätä tasalukuvuotta oikein viettäisi ja koska en tee mitään tosi "lupauksia" niin päätin keksiä jokaiselle kuukaudelle jonkun teeman. Mietin ne aina ennen kuun vaihdetta tilanteen ja fiiliksen mukaan.
Tammikuun teema on kaikkien tuntema ja melko yleinen: "Tipaton tammikuu".
Ensimmäistä kertaa elämässäni otin tämän omaan arkeeni. Olen aina ajatellut, että minulla ei ole ongelmaa olla juomatta ja toisaalta on mukava hyvän ruoan tai seuran kanssa juoda viiniä, niin en lähde mokomaan. Mutta nyt siis lähdin. Tiedän, että viinilasista maistuu vesikin erittäin hyvältä :).

Pitkään ja oikeastaan tämän blogin aloitusvaiheesta alkaen olen paininut painoni kanssa. Olen kymmenen vuoden aikana lihonut lähes 20 kiloa tai ainakin 15. Olen ollut pätkäpaastolla (2/5) ja se auttoi, mutta kilot tulivat heti takaisin kun lopetin. Kaikenlaista muutakin olen yrittänyt mutta yrittämiseksi se on jäänyt. Nyt pyrin pääasiassa kiinnittämään huomioita herkkujen syömiseen. Yritän siis taas kerran korvata herkut tekemisellä, kasviksilla jne.

Annoinkin koko vuodelle teemaksi "Hyvä ja terve arki" ja motolla "Teemasta toimeen" mennään.

Mies jäi eläkkeelle nyt vuoden alusta, joten uusi vaihe ja vuosi siinäkin mielessä.

Vähän vielä joulun tuntua tämän koristeen myötä.
 Ja pari kuvaa Hämeen linnasta, jossa oli upea vaihtuva valaistus Tuomaan markkinoilta Tapanin päivään saakka.

Näitä linnakuvia minulla on kymmeniä. Kävin kuvaamassa jokaisen eri vaiheen. Sama malli, mutta erilaiset värit antavat aina oman tunnelmansa.

Olen lomalla 23.12.19 - 6.1.20 ja lähes koko ajan olen ollut luomuna. Kampaajakin (Pilvi) on vasta Loppiaisena eli harmaat ovat saaneet rehoittaa vapaasti. Nyt niiden annetaankin tulla esille.
Palaillaan lähiaikoina (katsotaan montako kuukautta nyt hurahtaa).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti